יום חמישי, 2 ביולי 2015

לתפעל נכון את המזגן בחודשי הקיץ

בדומה למרבית מוצרי חשמל הגדולים האחרים, גם למזגנים יש חלפים. כאשר מתקלקל המזגן לעתים מדובר באיזה שהיא תקלה בחשמל, לעתים בפילטר עמוס, ולעתים בחלק שנשבר או נפגם ויש להחליף אותו.

כאשר יש לכם בעיה עם המזגן הדבר הכי חשוב זה ליצור קשר עם טכנאי מנוסה ומורשה שעלות הביקור שלו היום נעה בין 150-200 ₪ ואם יש צורך בתיקון או בהחלפת חלק כלשהו רצוי שזה יהיה חלק מקורי שמתאים למזגן ומבית הייצור שלו.

ישנן היום הרבה מאוד חנויות שמשווקות את מגוון החלפים למזגנים כמו: שלטים חכמים שמתאימים לכל סוגי המזגנים, כרטיסים מאיידים, כרטיס מעבה, כבלים, מאיצים, חיישנים, מנועים, פרופלורים וכנפיים.

מה שאתם צריכים לעשות זה חשבון פשוט של כמה עולה החלק ובן כמה המזגן, והאם הוא עדיין מתפקד בצורה יעילה וכדאי להשקיע בו כעת את מה שצריך להשקיע כדי שהו ימשיך לתפקד.

להזמין טכנאי?
אנשים בדרך כלל לא מנסים לתקן מכשירים חשמליים שהם לא מכירים ומשום כך יש כמובן בעלי מקצוע לכל תחום. יש טכנאי לכל משפחה של מוצרי חשמל ואין תיקון מכונת כביסה דומה לתיקון מזגן, כל אחד מהם זה עולם טכני אחר.

אבל כאשר מדובר בתקלה של מזגן, הרבה פעמים לפני שמזמינים טכנאי ומשלמים כסף, כדאי לנסות לעשות מה שנקרא "תעשו את זה בבית". הרבה פעמים וזה קורה לרוב בבתי קשישים, הם מזמינים באמצע הקיץ טכנאי מזגנים ומתלוננים שהמזגן מקולקל ובסך הכול מדובר על כך שהמזגן במקום להיות על קור היה על חום, ולמרות שזו לא תקלה הם עדיין יצטרכו לשלם לטכנאי שטרח להגיע כאמור סכום של עד 200 ₪, רק בגלל שהוא הגיע.

שמרו על ניקיון הפילטרים 
אחד הדברים שמדי פעם תוקעים את עבודת המזגן, בעיקר במקרים של מזגנים עיליים, וגורמים לו להתנהג כאילו הוא לא מקרר בכלל זה הפילטר. כאשר הפילטר סתום מאבק המזגן לא ישחרר אויר, עד שלא ישחררו את פקעות האבק בפילטר ולכן לפני שמזמינים טכנאי כדאי מאוד להסיר את רשת הפילטר ולהעביר אותה שטיפה רצינית שתסיר ממנה את כל האבק והלכלוך ואז, רק אחרי שתחזירו את הפילטר למקומו נקי ומאוורר הפעילו את המזגן והרבה פעמים תגלו שלא הייתה שום תקלה שדורשת תיקון אלא שהפילטר פשוט היה סתום לגמרי.

ושימו לב למצב הזה
כדאי מאוד להזמין טכנאי כאמור מורשה וגם כזה שהמליצו לכם עליו, כי לא חסר טכנאים בכל תחום שיעשו מעכבר פיל, רק כדי לנפח את החשבון שלכם ולעשות עליכם קופה...

אם למשל אתם חושבים שהבעיה במזגן זה שחסר לו גז, לפני שאתם מקבלים הצעה למילוי גז במזגן כדאי מאוד שתבדקו באינטרנט מהי העלות הממוצעת והמומלצת למילוי גז במזגנים כדי שתוכלו לבחון את ההצעה שתקבלו.


דבר נוסף שכדאי מאוד לשים לב אליו בנושא הגז, שממלאים לכם את הגז הייעודי למזגן ולא גז אחר. הגדרת הגז של המזגן שלכם רשומה על המזגן שלכם, חפשו את הסימון ואז תדעו אם אתם מקבלים בדיוק את מה שהמזגן שלכם צריך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה